Nino de mitja

Fa molts anys en una botiga prop de casa tenien uns ninos de mitja mida clauer (uns 8-10 cm) i sempre m’havia quedat amb ganes de saber com es feien. Fa poc remenant pel Pinterest vaig trobar aquesta imatge que em remetia a un bloc en francès on no se citava la font de la foto, que sembla treta d’un llibre o una revista, cosa que em sap molt greu perquè és important citar les fonts dels creadors de les coses
petits bonhommesI em vaig animar a provar-ho seguin les fàcils mides que hi veia. La resta era intuïció. Però no tenia ni les llanes ni les agulles adequades encara que ja he copsat la idea.
Per si no es veu les mides que posa són:
– posar 32 punts a l’agulla
– 4 passades pels peus
– 14 pels pantalons
– 12 pel jersei
– 10 per a la cara
– 10 per a la gorra
Vaig fer un rectangle i el vaig cosir pel darrera. La costura ha de quedar al mig. Després del darrera es cusen els peus.

IMG_4235Se li dóna la volta i s’omple de floca i es tanca per dalt tibant el tros de llana que hem deixat i es cus ben fort per a que no es desfaci
IMG_4237Després amb un tros de llana del mateix color es passa un punt si un punt no per fer el coll tibant lleugerament. A continuació  ja es poden cosir les cames i els braços com si hi hagués unes ratlles rectes
IMG_4239Jo al final li vaig fer un pom-pom a la gorra, els ulls de llana i una mini bufanda.
IMG_4250Però com que tinc ganes de fer-ne de més petits ho provaré amb la meitat de punts i amb les llanes del mateix gruix i unes agulles adients. Ja us ho explicaré.

Roser

 

One thought on “Nino de mitja

Deixa un comentari

