Salses per a la verdura

Fa uns dies vaig rebre una petició: quina salsa puc posar a la verdura per a que les meves filles se la mengin sense protestar?
Jo recordo de que petita hi ha via alguna verdura que tampoc m’agradava i que la meva àvia o la meva mare feien aquestes salses que agradaven molt a tots. Jo les he seguit fent i sempre li dóna un toc diferent a la mongeta tendre, les bledes, els espinacs, la col-i-flor…
1- Vinagreta amb all i pebre vermell
Aquesta és molt ràpida de fer perquè només necessitem: sal, oli, vinagre, un all i pebre vermell dolç
IMG_7834
Xafem l’all amb la mà del morter amb una mica de sal, li afegim una culleradeta de pebre vermell
IMG_7836
A continuació li posem un xorret de vinagre i mig vas d’oli. La proporció es troba a base d’anar provant. Més val quedar-se curt de vinagre i sal  i afegir-ne si cal. Ho barregem bé amb una cullera.
IMG_7837
També va molt bé amb les verdures a la planxa (si us agrada l’all i el vinagre), amanides, algun peix a la planxa, caragols…

2- Salsa de ceba i ou dur
IMG_7809[1]
Tallem una ceba a quadradets i la posem en aigua un parell d’hores per a que no piqui. Mentre fem això ja hem posat un ou a bullir per fer-lo dur.
Quan l’ou està fred el tallem petitet. Quan la ceba està ben escorreguda l’afegim a l’ou
IMG_7810A continuació li posem la sal, l’oli i el vinagre
IMG_7813
I ja està per avui! A veure si hi ha sort amb les verdures i la canalla!

Roser

Deixa un comentari

