Galetes de mantega amb forat al mig banyades de xocolata

Pel meu aniversari vaig fer galetes de mantega amb un forat al mig i mig banyades de xocolata. Dit així sona llarg però no va ser massa complicat. Vaig fer servir la recepta de galetes de mantega de l’Elisenda que sempre va bé recordar…
IMG_9926Per a 15-20 peces
250g de farina
125 g de sucre glas
150 g de mantega ( es treu abans de la nevera perquè s’estovi)
1 ou
1 pessic de sal

1- Barreja l’ou i el sucre uns cinc minuts fins que l’ou es torni blanquinós
2- Tamisa la farina perquè quedi ben fina i posa-la al bol de l’ou d’una vegada. Barreja-ho amb les mans fins que sembli “sorra mullada”
3- Fes un sot al centre i a dins hi poses la mantega a trossets
4- Amassa amb les mans fins que es formi una bola
5- Cobreix la bola amb un film de plàstic i que reposi una hora a la nevera
6- Estén la massa sobre la taula enfarinada ( gruix de mig a un centímetre)
7- Fes les formes de les galetes. Pinta-les amb llet
8- forn 180º uns 20 minuts però vigilant…
Es guarden dies en un pot de vidre o capsa de llauna.

Bé doncs, vaig doblar les quantitats i amb 2 motllos de talla-galetes vaig fer rosquetes,
IMG_9922les vaig ficar al forn i quan ja estaven fredes vaig desfer xocolata al bany maria i vaig anar sucant les galetes dins al mig del forat. Després les vaig deixar en una safata amb paper de forn. La meitat les vaig banyar amb xocolata amb llet i l’altra meitat sense llet
IMG_9923Finalment quan ja s’havia endurit la xocolata les vaig passar per una cinta i les vaig posar en una safata de pastisseria
IMG_9928Així només és qüestió d’anar-les traient de la cinta i queda bonic.
Val a dir que l’endemà estaven més bones que acabades de fer!
La idea va ser una barreja de  galetes que ja hem publicat: les de la Miriam
img_8402i les de la Núria
img_4190

 

Roser

Anuncis

Deixa un comentari

